Období od 14. 4. do 17. 4. 2020

 

ZKONTROLUJTE SI VŽDY, ZDA MÁTE SPLNĚNY ÚKOLY Z PŘEDCHOZÍHO OBDOBÍ (VIZ NÍŽE)!

MÁTE MOŽNOST KONZULTACÍ S PEDAGOGY E-MAILEM, NEBO PO DOHODĚ S NIMI JINÝM ZPŮSOBEM ON-LINE KOMUNIKACE. 

PROBÍHÁ I VIDEOVÝUKA,HLÍDEJTE SI ROZPIS :-)

 

Výchova k občanství do 17. 4. 2020

Česká republika - demokratický stát

- uč. str. 67 - 68 vypsat jen ty tři druhy státní moci (názvy) a ke každé napsat, které orgány (zase jen názvy) ji vykonávají

 - přečíst si, co je úkolem těch daných orgánů, ale nepsat si to

Ve středu 22. 4. v 11.30 hod.se, kdo máte možnost, potkáme přes meet.jit.si (odkaz, který používáte na ostatní videovýuku) a ukážete mi sešity, abych viděla, zda si vedete zápisy. Jinak, kdo nemá možnost videohovoru, mi sešit (to, co jste si měli sami doplnit) také můžete nafotit, nebo nascanovat  a poslat na e-mail: reditelka@zszdounky.cz

 

Přírodopis do 17. 4. 2020

 

HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU - OPAKOVÁNÍ - vypracovat dva pracovní listy na hmyz s proměnou nedokonalou a ty mi vypracované poslat do 16. 4. ke kontrole na adresu: j.smazilova@zszdounky.cz

pracovní list - hmyz s proměnou nedokonalou I

pracovní list - hmyz s proměnou nedokonalou II

Pak do sešitu písemně celými větami odpovědět na otázky z učebnice - na straně 54/otázky 1, 2 nahoře, pak na straně 54/ otázky 1, 2, 3 dole a na straně 55/otázky 1, 2, 3.

 

________________________________

Období od 6. 4. do 8. 4. 2020

 

Anglický jazyk (skupina A - Polišenská) do 8. 4. 2020

zopakovat slovíčka ze 4. lekce oddíl A, B, C, D a "přítomný čas prostý" - stále tento procvičujeme 

vypracovat všechna doposud zadaná cvičení z předchozích týdnů a tím nachystat ke kontrole pro online videovýuku

Anglický jazyk (skupina B - Moudrý) do 8. 4. 2020

Díky za splnění zadaných cvičení. Vypracovali jste je všichni, proto Vám již mohu dnes poslat správná řešení. Opravte si červeně chyby v PS a připravte si dotazy, co je Vám nejasné pro videovýuku. Chyby nepočítejte, někde může být i více správných variant. Budeme procházet postupně všechna cvičení a já se Vás budu ptát, co je Vám nejasné.

 

Český jazyk a literatura do 8. 4. 2020

Mluvnice - online výuka proběhne v pondělí a v úterý. Budeme hlavně probírat rozvíjející větné členy přívlastek a předmět. Zjistím, jak jste učivo pochopili a zda můžeme jít dále. Projdeme společně prezentace, úkoly a pracovní listy, co jsem vám zadávala. Větné členy patří mezi náročnější učivo, proto bych vám radila, buďte přítomni na online výuce.

Úkoly: pracovní sešit 31/ 4 a 32/ 5,6,7

Pracovní list - nejlépe vytisknout a vypracovat. Pokud nemáte možnost, tak vypsat do sešitu, budu kontrolovat další týden!

Zde přikládám odkaz na AZ KVÍZ JUNIOR. Můžete si se svými kamarády zasoutěžit a porovnat své vědomostní síly. Je to sranda a něco se i přiučíte. https://decko.ceskatelevize.cz/az-kviz-junior Mají i verzi pro dospělé, tak můžete říct i svým rodičům. https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097147804-az-kviz/3044-zahrajte-si/

S jakýmkoliv přáním či dotazem mě neváhejte kontaktovat :-)

 

Výchova k občanství do 8. 4. 2020

Kalendář - jaro (březen - květen):

- uč. str. 13 - stručně vypsat do sešitu jarní svátky.

Hezké Velikonoce!

 

Matematika do 8. 4. 2020

Procvičování učiva z minulého týdne - Sbírka úloh: str. 113/1, 114/6A

Společní dělitelé - v příloze máte zápis (stačí vytisknout a nalepit do sešitu) a zadané příklady z učebnice. V pondělí 6. 4. a v úterý 7. 4. proběhne videovýuka, na které toto učivo probereme a vypočítáme příklady. Kdo se zúčastní, nemusí počítat příklady, vypočítáme je společně. Na pondělí si také nachystejte příklady z předchozího učiva, kterým nerozumíte a podíváme se na ně. Kdo se videovýuky nezúčastní, pošle mi vypočítané příklady ke kontrole na email. V případě dotazů mě kontaktujte na emailu.

 

Fyzika do 8. 4. 2020

MĚŘENÍ HMOTNOSTI - vypracovat pracovní listy měření hmotnosti I a II

pracovní list - Měření hmotnosti I (příklad číslo 5 je jen dobrovolný)

pracovní list - Měření hmotnosti II (příklad číslo 10 je jen dobrovolný)

Přírodopis do 8. 4. 2020

HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU - STRAŠILKY, VŠI, STEJNOKŘÍDLÍ, PLOŠTICE - přečíst text v učebnici na straně 54 - 55, zapsat zápis a naučit se poznávat uvedené zástupce.

zápis - Hmyz s proměnou nedokonalou

obrázky hmyzu - vši

 

ZEMĚPIS do 8.4. 2020

-OPAKOVÁNÍ:  Vznik pohoří - https://www.skolasnadhledem.cz/game/5648

                         Vodní tok - https://www.skolasnadhledem.cz/game/5649

                         Voda na Zemi - https://www.skolasnadhledem.cz/game/2162

- NOVÉ UČIVO – opsat/vytisknout z PREZENTACE a doplnit z učebnice str. 33 – 35

- PRACOVNÍ SEŠIT str. 21

 

Dějepis do 8. 4. 2020

Zopakování učiva z minulých hodin a vypracování str. 39 v pracovním sešitě.

 

Výchova ke zdraví do 8. 4. 2020

Vyhledej ve slovníku (na internetu) pojmy "monogamie, polygamie, bigamie" na napiš si je do sešitu.

______________________________________________________________________________________________________________

Období od 30. 3. do 3. 4. 2020

 

ZKONTROLUJTE SI VŽDY, ZDA MÁTE SPLNĚNY ÚKOLY Z PŘEDCHOZÍHO OBDOBÍ (VIZ NÍŽE)!

MÁTE MOŽNOST KONZULTACÍ S PEDAGOGY E-MAILEM, NEBO PO DOHODĚ S NIMI JINÝM ZPŮSOBEM ON-LINE KOMUNIKACE. 

 

Anglický jazyk (skupina A - Polišenská) do 3. 4. 2020

zopakovat slovíčka ze 4. lekce oddíl A, B, C, D a "přítomný čas prostý" - budeme potřebovat při online výuce :)

učebnice str. 46/1 - přečíst příběh a přeložit jej - nachystat si jej takto k online výuce

 

Matematika do 3. 4. 2020

Pro zájemce (pouze dobrovolně) posílám procvičování na dělitelnost - látka z minulého týdne:

Dělitelnost - procvičování

a tady ještě odkazy na online procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3289

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3281.

Tento týden začneme nové učivo Prvočísla a čísla složená. V příloze je vložena prezentace, ze které si uděláte zápis do sešitu (str. 2) a splníte úkol (str. 3 - do sešitu). Dále je v prezentaci na str. 5 - 7 vysvětlen rozklad na součin prvočísel různými způsoby. Tyto způsoby si projdete a vyberete si ten, který se vám zdá nejjednodušší a zapíšete si ho do sešitu (je to pouze na vás, jakým způsobem budete čísla na součin prvočísel rozkládat). Na str. 8 - 10 máte 4 příklady, které jsou vyřešené (každý jedním způsobem). Nejdříve si zkuste příklady spočítat sami a poté se podívejte na řešení. Na poslední straně máte zadány úkoly z učebnice, ty prosím vypracovat do sešitu (výsledky najdete vzadu v učebnici). 

Kdo bude chtít zpětnou vazbu, může mi vypočítané příklady opět poslat na email.

 

 

Výchova k občanství do 3. 4. 2020

Má vlast - zajímavá místa

- do sešitu si napiš 5 zajímavých míst v ČR, která jsi navštívil, nebo která bys chtěl(by sis přál navštívit, ke každému místu napiš, co je na něm zajímavé

 

Český jazyk do 3. 4. 2020

Literatura - dokončujte četbu. Připomínám, že do 31. 3. mi máte odeslat vyplněný záznam o četbě. Kdo by měl pocit, že nestíhá a nezvládá, tak dávám možnost do konce týdne (do 5. 4.)

Mluvnice

Opakování přívlastek - vypracujte pracovní list. Zde máte řešení. Prosím, vypracujte si nejprve pracovní list a pak si to zkontrolujte. Dále si pak udělejte kratičký test https://www.skolasnadhledem.cz/game/722 Se záznamem četby mi odešlete i výsledek, jak jste dopadli. Napište mi pravdu, není to na známky, jde mi o to, jestli učivo alespoň trochu chápete.

Pokračujeme dále v rozvíjejících větných členech: PŘEDMĚT - zápis a úkoly viz krátká prezentace

Zde si můžete ještě procvičit předmět: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=06.+Rozv%C3%ADjej%C3%ADc%C3%AD+v%C4%9Btn%C3%A9+%C4%8Dleny#selid

 

Fyzika do 3. 4. 2020

MĚŘENÍ HMOTNOSTI - do sešitu vypracovat celými větami odpovědi na otázky 1, 2, 3 ze strany 80 v učebnici. Otázky správně označit (80/ O 1, 2, 3).

Dále vypracovat do sešitu úkoly 1, 2, 3, 4 ze stran 80 a 81 v učebnici. Úkoly správně označit (80/U 1), (81/ U 2, 3, 4). Převody jednotek byly ve škole probrány v matematice, je možné se tam podívat do učebnice nebo sešitu.

Nápověda k úkolu 4 - hmotnosti výrobků musíš správně zapsat, na zápis hmotnosti pro každý výrobek použij nový řádek.

Například:

m (lanza) = 8, 4 kg = 8 400 g = 8 400 000 mg

m (lívanečky) = 300 g = ............ kg = ........... mg

Dobrovolně je možné vypracovat také úkol 5 na straně 81.

 

Přírodopis do 3. 4. 2020

obrázek - vývojová stadia hmyzu s proměnou nedokonalou a proměnou dokonalou - kdo má možnost, ať vytiskne a nalepí do sešitu nebo alespoň prohlédnout

HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU - VÁŽKY, ŠVÁBI, ŠKVOŘI, SARANČE, KOBYLKY A CVRČCI

Přečíst text v učebnici na straně 51 - 53, vypracovat zápis pokud možno s obrázkem larvy vážky s maskou

 zápis - Hmyz s proměnou nedokonalou I

obrázek - Larva vážky s maskou

Učit se poznávat zástupce hmyzu, uvedené v učebnici.

Podívej se na videa:

https://www.youtube.com/watch?v=NLEl1KbQKy8

https://www.youtube.com/watch?v=NLEl1KbQKy8

https://www.youtube.com/watch?v=30z0l6HxFkM

https://www.youtube.com/watch?v=D0OSkIzZC1Q

 

ZEMĚPIS DO 3.4. 2020

- OPAKOVÁNÍ -  PRACOVNÍ SEŠIT str. 20

- PROCVIČENÍ PAMĚTI

1) Pro procvičení paměti mám pro vás VÝZVU – pomalu si 3x přečtěte zápisy ze zeměpisu – od zemětřesení po konec sešitu

2) nemusíte si nic opakovat – prostě jen vědomě čtěte

3) otevřete si online test - https://forms.gle/9APx1uEQqhFhMsSw7

4) odpovězte na otázky – už se nedívejte do sešitu – pouze z hlavy!

5) schválně, kdo si zapamatoval nejvíc!

6) vyhodnocení příští týden

7) kdo by chtěl, může poslat pokus 1 (jen co si zapamatoval z přepisu) a pokus 2 po přečtení

- opsat krátký zápis z PREZENTACE + přečíst z učebnice (str. 25 - 28)

- VYZKOUŠET – Hory a horská krajina https://www.skolasnadhledem.cz/game/2177

- ukázka DOBROVOLNÉHO ÚKOLU

 

Anglický jazyk do 3. 4. 2020 (Moudrý - skupina B)

Vzhledem k tomu, že mně všichni ještě neposlali heslo "Hotovo" - to znamená, že nemáte hotovou 4. lekci v PS, tak si ji v tomto týdnu v klidu dodělejte, pak mně napište heslo a já Vám pošlu výsledky. Ti, co už mají "Hotovo" dostanou výsledky dnes a budou si dělat opravu. Dále se pak učte slovní zásobu 4. lekce.

Dějepis do 3. 4. 2020

To, co jste si napsali v minulé hodině, tak se zkuste naučit, zkontrolujte si, jestli máte dopsány pracovní sešity dle mých minulých požadavků.

Výchova ke zdraví do 3. 4. 2020

Napiš si nadpis "Příbuzenské vztahy" a napiš si a nauč se vše v hnědém rámečku s označením S v učebnici na str. 28 dole. 

  ___________________________________________________________________________________________

Období od 23. 3. 2020 do 27. 3. 2020

Anglický jazyk do 27.3.2020 (Polišenská - skupina A)

Tento týden budeme pokračovat v procvičování přítomného času prostého.

V učebnici uděláte pouze 2 cvičení, a to:

s. 45/5b - do sešitu napíšete věty a doplníte don´t a doesn´t (používáme ve 3.osobě j.čísla, nezapomeňte :))

s. 45/9 - do sešitu napíšete co děláte a neděláte ve volném čase (6 vět)

V pracovním sešitě také 2 cvičení:

s. 36/3 - napište věty dle zadání

s. 36/4 - zakroužkujte správné tvary a opět pamatujte na he, she, it - 3. osobu čísla jednotného! :)

ANGLICKÝ JAZYK DO 27.3.2020 (MOUDRÝ - SKUPINA B)

Předpokládám, že máte udělány řádně opravy 3. lekce z PS ve školním sešitě - označení pořadí chyby, správný anglický výraz a český překlad a oddíly A, B včetně cv. 5 na str. 35 ze 4. lekce v PS. 

V PS si dodělejte kompletně 4. lekci do str. 41 včetně. Požádám  mailem Vaše rodiče, aby zkontrolovali, jestli máte hotová všechna cvičení, jestli jste něco nevynechali, jak je Vaším dobrým zvykem, rodiče mně pak pošlou na můj mail heslo "Hotovo" a já Vám pak pošlu správné vypracování a chyby si v PS sami červeně opravíte.

Pochopitelně si k tomu musíte nastudovat gramatiku v PS ke 4. lekci oddíly 4.3, 4.4, 4.5 a 4.6 na str. 69 a 70.

Gramatiku z 4.3 jsme ještě stihli probrat ve škole, u 4.4  se zápor tvoří pomocí don´t a doesn´t (u 3. os. j.č. -  he, she, it) + infinitiv (základní tvar slovesa). Pozn.: Upozorňuji, že nesmíte 2x syčet a ni bzučet, nemůžete psát např. He doesn´t plays,

ale správně je He doesn´t play. Výjimka byla u "have got" , kdy se zápor tvořil bez pomocného slovesa do.

U 4.5 není pro Vás nic nového, otázka se vždy tvoří tak, že se přehodí slovosled, na 1. místo se dá pomocné sloveso "do", pak podmět, pak infinitiv (neurčitý tvar slovesa) a zbytek věty. Jestliže je ve větě tázací výraz, např "when", "what" aj., dává se jako v češtině pochopitelně vždy na úplný začátek věty, ještě před pomocné sloveso - v češtině "Jdeš domů?" a "Kdy jdeš domů?".

U 4.6 máme krátké odpovědi, kdy se používá jen podmět a pomocné sloveso "do" bez významového slovesa v infinitivu (neurčitém tvaru), stejný princip jak jsme se učili u slovesa "have".

Do školního sešitu si opište rámečky u oddílů 4.4, 4.5 a 4.6 z PS.

Dopište si slovní zásobu z PS ze 4. lekce - kompletně na str. 76 (od "clock" do "wave" včetně výslovnosti) a postupně se ji učte. Přezkoušení provedeme další týden.

Matematika do 27. 3. 2020

Zopakovat na odkazech níže Násobek. Po každém cvičení se vám zobrazí výsledek. Prosím napište mi na můj email: v.pospisilova@zszdounky.cz vaše výsledky z obou cvičení. Tady ukázka, jak to bude vypadat: Cvičení č. 1: Otázek bez chyby: 6, otázek s chybou: 0, úspěšnost: 100 %, Cvičení č. 2: Otázek bez chyby: 9, otázek s chybou: 0, úspěšnost: 100 %. Nezapomeňte se, prosím, v emailu podepsat :) Kdyby vám něco nefungovalo nebo jste něčemu nerozuměli, neváhejte mi napsat na email.

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3279

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3803

Dále si prosím v učebnici projděte na str. 71/cv. A a potom na str. 72/cv. B, C, D (stačí pouze přečíst a ústně si na to odpovědět). Poté si do školního sešitu napište nadpis Dělitelnost deseti a udělejte si zápis z učebnice na str. 73 nahoře rámeček. Do sešitu vypracujte z učebnice str. 73/cv. 1, 2, 3, 4 a pošlete mi vyfocené nebo oskenované ke kontrole na email. Pošlu vám zpětnou vazbu, zda jste učivo pochopili (nebude to na známky). 

Pokračujte dále zase nadpis Dělitelnost pěti a udělejte si zápis z učebnice str. 73 rámeček dole a poté vypracujte ze str. 73/cv. 5 a str. 74/cv. 6, 7 a opět vyfoťte nebo oskenujte a pošlete na můj email ke kontrole. 

Pravidla dělitelnosti přirozených čísel 

V případě jakýchkoliv dotazů mi napište na email.

 

Výchova k občanství do 27. 3. 2020

Státní svátky - vyhledejte si na internetu, nebo v kalendáři, které státní svátky (ve který den konkrétně) máme v ČR stanoveny a zapište si to do sešitu.

 

Přírodopis do 27. 3. 2020

HMYZ - přečíst v učebnici strany 46 - 50, zapsat zápis, vypracovat pracovní list s názvem Hmyz

Zápis - Hmyz

Pracovní list - Hmyz - v otázce 1 dokresli tělo brouka tužkou a použij tyto výrazy: hlava, hruď, zadeček, složené oko, tykadlo, kusadlo, makadlo, krovka, blanité křídlo, stehno, holeň, chodidlo, drápky. Pomoc najdeš v učebnici na obrázcích na straně 47 (nevadí, že je to popsáno na včele - včela i roháč jsou hmyz) i na straně  60 u roháče. Pracovní listy vždy vlepit do sešitu. 

Pokud možno si procvičte učivo na uvedených odkazech:

 

Fyzika do 27. 3. 2020

MĚŘENÍ HMOTNOSTI - přečíst text na str. 80, zapsat zápis a naučit se ho. Pak zapsat podnadpis: Druhy vah a uvést je podle strany 82, rovnoramenné váhy zakreslit a popsat části podle obrázku 2.21a) na straně 83 (obrázek je možné okopírovat a nalepit).

Zápis - Měření hmotnosti

 

Český jazyk do 27. 3. 2020

Mluvnice

PŘÍVLASTEK - zápis do sešitu (viz prezentace)

Přívlastek holý, rozvitý a několikanásobný - zápis do sešitu (viz prezentace)

- úkoly k vypracování do sešitu uč. str. 71/ 2   72/ 3, 5

- uč. str. 72/ 4 udělejte ústně s rodiči a vysvětlete význam těchto přísloví

- pracovní sešit str. 31/ 1, 2, 3    

Procvičujte pravopis :-)

https://www.pravopisne.cz/

Sloh

- uč. str. 129/ Výpisky - opsat tabulku do sešitu

- uč. str. 129/ 1

- Pracovní sešit str. 59/ celou stránku

Literatura

- Pokračujte v četbě

- Do konce března zašlete na můj email (r.mejzlikova@zszdounky.cz) vyplněný záznam o četbě Záznam o četbě

Doporučuji se podívat na pořady na ČT2. Pro 2. stupeň je určený pořad Odpoledka. Lepší něco než nic :-)

 

ZEMĚPIS do 27.3. 2020

- učebnice str. 16 -> DOPLNIT do textu (nemusí se opisovat celé, jen doplněné slova) - (opakování)

- splnit online testy:

a) STAVBA ZEMĚ - https://www.skolasnadhledem.cz/game/2047

b) LITOSFÉRA - https://www.skolasnadhledem.cz/game/2159

- opsat zápis z PREZENTACE + doplnit z učebnice str. 17 – 24

- dobrovolný úkol za 1v prezentaci

 

 

DĚJEPIS do 27.3. 2020

Věřím tomu, že jste si poctivě vypracovali odpovědi na otázky, které jsem Vám zadal (nechci, aby jste opisovali učebnici, odpovězte jasně a stručně) a dodělali si str. 38 v PS. Rodiče Vám jistě vše zkontrolovali. Popojedeme stejným způsobem trochu dál, takže opět si opište následující otázky do sešitu, napište stručné a jasné odpovědi a k tomu si vypracujte příslušné stránky z PS.

 

1) Odkud přicházely další kmeny na jih Balkánského poloostrova a na poloostrov Peloponés?                                    2) Jak mluvily a měly písmo?                                                                                                                                            3) Za jak dlouho a kde se trvale usadily?                                                                                                                          4) Čím se zabývaly a od koho převzaly písmo a co s ním udělaly?                                                                                5) Kdy vznikaly v Řecku městské státy, jak vypadaly, kolik jich bylo a které byly 2 nejvýznamnější?                              6) Proč nevznikl v Řecku jednotný stát?                                                                                                                          7) Jak nazývali Řekové městské státy a jejich svobodné občany? (česky i řecky)                                                          8) Byl každý městský stát samostatný?                                                                                                                            9) Na jaké 2 skupiny můžeme rozdělit obyvatele městských států v Řecku?                                                                10) Jaká byla práva a povinnosti svobodných občanů?                                                                                                  11) Kdo neměl volební právo?                                                                                                                                          12) Jaká lidská práva měli otroci? Vysvětli vztah pán x otrok.                                                                                          13) Kde se otroci využívali a kde získávali?                                                                                                                    14) Proč Řekové začali zakládat nové osady a jakou měly formu?                                                                                  15) Kde vznikaly nové řecké osady?                                                                                                                                16) Jaký byl význam zakládání nových osad? 

Odpovědi si zpracujte pomocí učebnice na str. 66 a 67. V PS vypracujte str. 39 a str. 40 do cv. 5 včetně. 

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ do 27.3. 2020

K minulé hodině si napište nadpis "Rodina", k této hodině "Rodina - pokračování". Do sešitu si také napište  otázku a odpověď  k hnědému čtverečku s otazníkem v uč. na str. 26 a shrnutí označené velkým S pod tímto otazníkem, rovněž na str. 26.

       

                

                             

   

          

 

 

 

______________________________________________________________

Období od 11. 3. do 20. 3. 2020

 

Anglický jazyk do 20.3.2020 (Polišenská - skupina A)

učebnice: str. 43/5a doplňte záporné tvary sloves - do sešitu

                     44/1 - naučit výrazy 

                     44/2 - přečíst, přeložit a spojit osoby s obrázky

pracovní sešit: 34/1,2

                      35/3,4,5

                      36/1,2

 

Anglický jazyk do 13. 3. 2020 (Moudrý - skupina B) a doplněno do 20. 3. 2020

pracovní sešit: str. 76 - Napsat a naučit se slovíčka z 4A, 4B (případně z okopírovaného listu, který jsem vám všem rozdal).

 Do 20. 3. 2020 - napsat opravu chyb ze 3. lekce PS do školního sešitu, dodělat si oddíl A, B v PS, str. 32, 33, 34, 35  včetně cv. 5 na str. 35: Popiš svůj pracovní den.

 

Výchova k občanství do 20. 3. 2020

učebnice: str. 65 - 66 - vypsat do sešitu státní symboly a symboly české státnosti, je možné si některé z nich nakreslit

Vypátrat, kdo má klíče od korunovačních klenotů.

 

Matematika do 20. 3. 2020

Procvičování násobení a dělení desetinných čísel, dělitele a násobku.

Sbírka úloh z matematiky: násobení desetinných čísel: str. 92/2, 6, str. 93/8, str. 93/9, str. 94/8, str. 95/10 

                                       dělení desetinných čísel: str. 96/2, str. 97/4, 8, str. 98/3, str. 99/6, 8, 12

                                       dělitel: str. 105/3, str. 106/6, 8, 11

                                       násobek: 107/4, 8, str. 108/10

Všechny příklady počítat do školního sešitu a psát i postup, jak k výsledku přišli.

 

Český jazyk do 20. 3. 2020

Literatura - četba. Nejlépe si vybrat knihu s dobrodružnou tématikou. Poté, co se vrátí do školy, jim bude rozdán čtenářský záznam, který budou vyplňovat přímo ve škole. Každý přečte minimálně 1 knížku.

Sloh - Výtah - uč. str. 127/ tabulku opsat do sešitu 

                     - uč. str. 128/ 1 a) přečíst c) udělat výtah do sešitu

Mluvnice - opakování podmět a přísudek

- Žákům byl rozdán v úterý pracovní list, kde je několik cvičení, které si postupně vypracují.

- Dále pak mají mít u sebe ještě jeden pracovní list, ve kterém jim chybí dodělat cvičení 3 a 13.

- Shoda přísudku s podmětem (viz sešit nebo učebnice str. 69)

- udělat uč. str. 70/1,2,3

- Dále pak můžete procvičovat pravopis různého typu :-)                       

                                       

Přírodopis do 20. 3. 

 - zápis roztoči

- Korýši - opsat shrnutí z učebnice na straně 45 a celými větami vypracovat otázky 1 až 7 na straně 45, vypracovat pracovní list na korýše.

pracovní list - korýši

Vzdušnicovci - opsat tři řádky ze strany 45 nahoře, uvést dva zástupce s tím, jak se živí, vypracovat pracovní list

prcovní list - vzdušnicovci

 

Dějepis - do 13. 3. 2020 a doplněno do 20. 3. 2020

učebnice: str. 62 - udělat si výpisky do sešitu, téma: Starověké Řecko, vypsat "Polohu" a "Přírodní podmínky".

pracovní sešit: dodělat do str. 37 včetně.

Do 20. 3. 2020 - podle učebnice na str. 64 a 65 odpovězte do sešitu na následující otázky (které napište rovněž do sešitu)

1) Čím jsou charakterizována "temná století" Řecka?

2) Jakou formu měla díla Ilias a Odyssea?

3) Kdo to byl Homér a co napsal?

4) O čem pojednává Ilias?

5) O čem pojednává Odyssea?

6) Jaké měli Řekové náboženství, jak si představovali bohy, jaké měli podle Řeků vlastnosti, vypiš jednotlivé bohy a sféru jejich působení, napiš kde a jak Řekové bohy uctívali.

pracovní sešit: vypracovat str. 38

 

ZEMĚPIS do 13.3. 2020

- zakreslit obr. LITOSFÉRY (uč. str. 10)

- zapsat zápis z PREZENTACE (od LITOSFÉRY) + přečíst učebnici str. 10 - 13

- PRACOVNÍ SEŠIT str. 18 celá

+ do 20.3. 2020

- opsat zápis z PREZENTACE + přečíst učebnici str. 13 - 16

- PRACOVNÍ SEŠIT str. 19 celá

- dobrovolný úkol za 1! - v prezentaci

 

Fyzika do 20. 3.

Procvičování do sešitu - převody jednotek délky a objemu - učebnice str. 77/U 1, 2   a 67/ U 1,2

 

Výchova ke zdraví do 20. 3. 2020

Učebnice str. 25 - písemně do sešitu vypracovat 4 úkoly, jejichž zadání je na této straně označeno hnědobílými čtverečky.